Ny vecka i friskhetstecken!

Man uppskattar inte det vardagliga stöket och syskontjaffset förän man varit riktigt sjuk. Noel som har varit sjuk i två hela veckor är i stort sätt helt friskförklarad nu! Halelulja! En stor sten har släppt från mina axlar. Man oroar sig så mycket för de små.

I veckan som varit har varit väldigt kyrklig. Markus morfars begravning och dopet av min Brorsson. Jag har fått äran att vara gudmor till oliver! Det blev ett lyckat dop med lite spontan underhållning av theo & alva. Det är charmigt med barn. Man vet aldrig vad som ska hända. När dopvattnet hälldes upp i skålen undrade alva vad som skulle bakas, kanske något gottgott!! :)

När en människa dör föds en ny. Vi tog farväl av Arne, som dog ganska plötsligt, 90 år gammal med ett långt och värdigt liv bakom sig. Han hade 5 barn, 10 barnbarn och 14 barnbarnsbarn. Hur häftigt är inte det?

Livet går vidare och vi har en ny vecka framför oss med ny energi och påsk. Jag ska kämpa mig tillbaka in i träningstutinerna igen. Har blivit ett uppehåll nu pga sjukdomar och för mycket favör det goda. Men nu så kör vi igen! För utan hälsan har man ingenting.

Kommentera här: