Svider i hjärtat

Jag har verkligen slagit mig på fingrarna i 29 veckor för att låta bli att shoppa bebiskläder. Vi har ju redan så mycket från när Alva var liten, det är bara onödigt, har jag tänkt. Något enstaka neutralt har jag tänkt köpa senare för att vänta och se om det blir en flicka eller pojke och shoppa mer sen. Men här om dagen blev jag så sugen på att titta igenom Alvas gamla bebiskläder för att se om något behöver kompleteras. När jag öppnar påsen möter jag en hemsk stank och gröna mögliga kläder. Känsliga mammahjärtat blandat med graviditetshormoner gjorde att det brast! Allt är förstört. Det är inte pengarna som känns tråkigt, för det är ett antal tusenlappar i den påsen, utan alla minnen och presenter. Däri låg även lite av mina gamla bebiskläder. Det var allt från storlek 50-64. Nu är jag tillbaks på noll. Har lyckats rädda lite utav det. Det krävs tvätt efter tvätt, vanisch, ättika, vinäger, jag har googlat det mesta.

Allt detta beror på en vattenläcka vi hade i början av sommaren. Vi upptäckte det tidigt och trodde vi lyckats rädda allt men i denna påse har tydligen några droppar letat sig in och legat och gottat sig i några månader. De övriga kläderna ligger i plastbackar och verkar ha klarat sig. 

Om det är någon som sitter på en mirakel metod hur man kan få bort mögel från kläder är jag evigt tacksam!?




 


 

 

Kommentera här: