God morgon sommartid!

Ja, ni har väl inte glömt att ställa fram klockan?! När jag vaknade tyckte jag att kl stod på 9.45, jädrans vad skönt med en sån lång sovmorgon, vaknade av mig själv och lite hostattcker. Men sen när gruset började försvinna ur ögonen var hon i själva verket 5.45. Att en femma kan bli till en nia.. Hmm! Några minuter senare kommer små tassande fötter. Sovmornar har ju sen en tid tillbaka varit ett minne blott.

Å earth hour var det igår också. Jag hade somnat på soffan redan innan.. Vaknade ungefär då det var dags att släcka ner. Tände alla ljus, stängde av alla apparater och så satt vi bara i soffan och chilla, åt lite chips och lekte tittut. Efter en liten stund går brandlarmet. Det är såna konsekvenser man får ta när hela vardagsrunmet är tänt med ljus. Mindre mysigt, men hey, nu vet vi att den fortfarande fungerar. :)

Idag ska det pluggas. Om så tillåts. Första provet är redan på torsdag och dagarna bara rinner iväg. En promenad med en nypa friskluft ska jag allt se till att få. Solenergi och friskluft gör en alltid piggare!

Trevlig söndag på er!!

Kommentera här: