Halvt vaccinerad

Ja, idag gick även jag och blev stucken efter mycket om och men. Varit skeptiskt. Men kände att eftersom inte Alva får vaccinera sig så gör jag det, risken blir ialla fall liiiiite mindre att jag drar hem något virus till henne. Och förhoppningsvis slipper jag själv bli smittad också.

Men de var en upplevelse de att bli vaccinerad i ett stadshus. Kön var lång, tog 35 min innan jag hade ringlat mig runt hela entrén. När jag väl kom in i båset, kom en svartklädd kvinna och sa hej, sen högg hon sprutan bara rakt in på baksidan av armen. Sen gick hon.

 Det rann vätska på armen och jag börja blöda. Fumla fram en sarvett ur väsken och tryckte till lite. Efter en stund går hon förbi; Blöder du? Ja, de vore snällt om du hade ett plåster!?
- Dom är slut.

Okej.. kände mig som en försöks råtta. Målet verkade vara att ge sprutan till så många som möjligt på så kort tid som det bara går.

Inget tvättande på huden innan, ingen varning; -Nu sticker jag, en del av vaccin dosen rann utanför...

Hmm.. om jag får svininfluensan nu ändå, vet jag varför.




 

Kommentera här: