Tillbaka till vardan

... och rutiner. Eller jag har ju jobbat flera veckor nu, men idag tog M's semester slut och Alva började dagis igen. Jag gillar rutiner och vanlig vardag. Semestertider är underbara på alla sätt och vis men sena läggdags tider för den lilla, onyttigheter, latmask vid spisen och andra undanflykter tillåts helt plötsligt när det är semester och det har blivit lite upp och ner. Även fast jag inte har haft semester har jag moffat i mig både det ena och det andra onödiga ting och skyllt på att det är ju ändå semestertider. Nej, nu är det tillbaka till den vanliga vardan och jag gill'art!!
Att moffa bara för man är gravid är ingen ursäkt. Man äter inte för två, och man borde vara mer noggrann nu än nånsin med vad man stoppar i sig, då man inte bara kan tänka på sig själv. Lättare sagt än gjort när suget väl sätter fart. Nåja..
 
Hur har eran helg varit? Gissa vad jag har gjort för omväxlingens skull på helgen? Jobb jobb jobb... Nu är jag ledig två dagar iaf. Välbehövligt.

Kommentera här: