HLR kurs

 

Idag har jag avklarat ett diplom i Hjärt- och lungräddning. En heldag med massa väldigt nödvändig lärodom. Sist jag var på en sådan föreläsning var för 3 år sen och jag hade glömt en hel del. Så friska upp minnet bör man göra varje år. Nu har jag fördelen att gå genom jobbet, men alla borde göra detta. Man vet inte när man är först på en olycksplats och att då ha lite enkel hjärt och lungräddnings kunskaper i bakhuvudet kan faktiskt rädda någons liv. Vi fick även lära oss hur man använder en defribilator, vilket alla kan göra, för den säger precis hur man ska göra. Känner att detta var väldigt nyttigt för mig eftersom vi har en hjärtpatient i familjen. 

Pelle som har kursen är så duktig. Han gör det på ett humoristiskt och roligt sätt. Han har jobbat som ambulansförare i 30 år och har varit med om det mesta. Jätte intressant att lyssna på. Kan verkligen rekomendera honom.

Hjärtträdet heter sjukvårdsutbildningen och den hittar ni HÄR !!!

Kommentera här: