Bläckfläckar

Lillskruttan har en tendens att sno åt sig bläckpennor och har inte så stor kontroll över sina fladdriga händer. Slängde en tröja här om veckan efter alla försök med "ta bort", vanish, galltvål, you name it. Idag hände samma sak med en ny, ljus klänning som hon fick i present, som jag vet är rätt dyr. Denna klänning vägrade jag bara att slänga så jag googlade på "bläckfläckar på kläder" och fick världens bästa mirakel tips. Det gick bort på en gång så det vill jag dela med mig av. Olyckor kan ju hända, stora som små.


Om olyckan är framme och man får bläck på kläderna så kan man ta bort det med grädde och salt. Gnid in det i fläcken och vips är den borta! Man kan få en fettfläck kvar av grädden, så man kan testa med mjölk och salt först. Men fett är enklare att få bort än bläck!

Lätt va?!

Kommentarer:

1 elin:

skriven

guld värt för tipset!

dessa penntjuvar....

<3

Kommentera här: