Den där Pippi



En populär film här hemma just nu är Pippi Långstrump. Älskar Astrid Lindgrens filmer. Ingen blir gladare än Jag när Alva väljer en Astrid film istället för de moderna tecknade filmerna. Hitta Nemo är dock ett undantag, världens bästa animerade film ju! 

Jag märker när jag tittar på barnfilmer nu att man ser det på ett helt annat sätt än när man var liten. Det är väl inte så konstigt kanske. Alla känslor blev mycket starkare när man var liten. Piraterna var ju t.ex jätte läskigt och en apa som Herr Nilsson ville jag gärna själv ha. Nu när jag ser piraterna är de ju inte alls läskiga, de har ju humor för tusan. Herr Nilsson tycker jag där emot är läskig. Han är äckligt smal. Revbenen lyser nästan igenom och pälsen är alldeles skabbig, inte undra på att de klädde han i små stickade koftor och hattar.

Tänk om alla kunde leva lite mera som Pippi! Hon gillar allt det goda i livet och hon "gör en grej" av allt mindre roligt, som att städa. Hon gillar godsaker, hon säger vad hon tänker på och hon säger ifrån när någon gör något dumt. Hon står upp för sina vänner och dömer inte folk efter utsidan. Hon gillar knästrumpor, grövre skor, lager på lager, långa halsdukar, tjockstickade tröjor och indian skor med fransar. Hennes favorit frisyr är flätor och hon skäms inte för sina fräknar, tvärtom!
Tommy och Annika gillar ljusa pasteller med lite kortare chinos och välvårdade frisyrer, hela och rena. Deras Far har ju hoppat på trenden med nördbågar, helt rätt.

Det var troligen Pippi som satte trenden på att döpa sina barn till så många och konstiga namn som möjligt. 
Hör bara på hennes namn Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump. Lite 2011 sådär.. :)

Kommentarer:

1 Yohanna i Las Palmas:

skriven

Här är pippi poppis också. Det är konstigt. I hela världen och i alla tider går hon hem.

Fenomen!

Hälsningar

Yohanna

Kommentera här: