Väder tankar

Självaste midsommarafton redan imorgon. Årets ljusaste dag. Sedan går det bara utför. Hoppas verkligen att vi får lite sommar i år. Det behöver vi. Sol = Energi. Tänk att varenda år vid midsommar pratar vi svenskar en jäkla massa om vädret. Tycker det är de enda vi disskuterar så här dagarna innan. Ska det bli sol? ska vi kunna duka ute? spela kubb på gräsmattan? dansa runt stången? bada eller gå på ängen och blocka sju olika sorters blommor? Det är klart, har man planer på att vara utomhus är det ju en fördel om det inte regnar. Men det gör det 9 ggr av 10, det borde vi ha lärt oss vid det här laget, så räkna med regn så blir vi glada om det blir sol istället.

Varför är det ingen som bryr sig om vädret resten av helgen?


Ja, det var dagens fundering det.. :)

Jag ska spendera min midsommarafton med familjen, bror min + tjej och hennes syrra och kille + hund ute på landet. Blir både lunch och grillning på kvällen. Som sagt, då vore det ju trevligt om det INTE regnade. Så var vi där igen. Väder, väder, väder.. Tänk på barnen i Afrika!! Om dom skulle bekymra sig över vädret då vore livet ingen match.

Nej, nu börjar jag spåra ur....   :D

Over and out

Kommentarer:

1 Mammsen:

skriven

Ha en underbar midsommar!

Det viktigaste är att man tar vara på stunden.



Njuuuut av trevligt sällskap, god mat, ledighet, ömma tuttar och väder!



Glad Midsommar min tös! = )



Älskar dig!



Kraaaam!

2 Lisa:

skriven

Ha en underbar midsommar älskade vänner!



Vi tar nog en sväng upp på berget.

...om det inte spöregnar :-)



Kramisar

3 Sanna:

skriven

Ha en super-duper mysig midsommar min finaste prinsessa!!! Strunta i vädret och njut istället! : ) Massa pussar och kramar till dig! <3

4 Anna:

skriven

Tack detsamma!!! :)

kram på er!

Kommentera här: