Sunday morning

Vaknade av en sjungande solstråle vid 8 rycket. Mamma & Kenneth kommer vid 9 och har köpt med sig nybakat bröd. Blev en smarrig frulle med trevligt sällskap. Alva fick en liten geting/bi av något slag, som hon blev överförtjust i. Tror hon börjar lessna lite på sina andra saker, kul med lite nytt. Tack! :)

Idag får vi besök av Alvas farmor & farfar. Dom bor långt borta så det blir tyvärr att vi ses alldeles för sällan. Men idag kommer dom ner över dan bara. Ska bli kul. Så dagen till ära hade jag satt på Alvis fina hängselbyxor men dom sket hon ner. Sa till Markus att det var hans tur. Såg att det hade siprat upp ända på ryggen, och doftade så där härligt som bara barnbajs kan göra. Men nej, jag slapp inte undan den här gången heller. När jag tagit av henne kläderna så har hon bajs ända upp på axlarna. Det här var ett grov jobb som krävdes 2 personer för. Markus valde en prinsess tröja istället, med jeans till. Ska försöka knäppa några kort under dagen så hoppas jag att jag har tid att lägga upp dom ikväll.

Vilken jäkla skrutt väder btw. Har öst ner hela natten, hela morgonen. *suck* Hade ju varit kul om man hade kunnat komma ut på någon promenad idag, men men. Blir hemma mys istället.

Nu ska jag tina bullar.

Soo loooong!

Kommentera här: